Saturday, October 10, 2009

Edward Scissorhands!!!!


the real Johnny Depp as Edward Scissorhands

Kandee Johnson (ha ha ha) as Edward Scissorhands



i love Johnny Depp...I think he is such an amazing and organic, actor....so real and vulnerable. I think that's why Edward Scissorhands is so loved...he is fragile and vulnerable...and you want to hug him..even with scissors for hand-shakers!

HERE What I used for a costume:
black motorcylce jacket...black leggings wrapped around my neck and a belt with metal rings...you could find much better costume accessories at www.hottopic.com, I bet!

FOR MAKE-UP....
Lise Watier concealer wheel in the green and lavender (you can get this at www.naimies.com, tell them I sent ya, they are so nice!)
La Mer pressed powder on 01 cream (it's worth every extra dollar....I love this stuff!)
BLUNT from MAC for contouring
Black eyeliner (to contour nostrils)
Elmer's Glue to conceal eyebrows (watch this video to see how...CLICK HERE)
Lip color - dark plumb color eyeshadow from MAC (Deep Damson)
Liquid Latex and Duo Eyelash Glue for scars (you can get liquid latex here CLICK HERE)
I used eyeshadows in white, medium warm brow (all MAC shadows) CORK, grey brown COPPERPLATE, cool chocolate brown (Charcoal Brown), light brown (Omega), purple-plumb (BlackBerry) and purple grey (Quartz)...

Enjoy this look...it was so fun! This video and blog were made with love...

62 comments:

eticketdream said...

OMG Kandee!!! This is great! I love it and you are amazing!!! :D

Jenny del Castillo said...

OMG! It´s just exactly the same!!!!! Love it!

thatgirlsophy said...

OMG! u look just like him! wow ur amazing!

Lily said...

o my gosh that looks so good on u.....lol! But it does look a lot like him!!!!

~Lily

Calana said...

Kandee this is the most amazing video you have ever done! Absolutely spectacular.

I was just at Naimie's this morning! Wish I would've seen this before I went! :]

Amy Suicide said...

You look fucking hot!
yeah i know thats kinda weird xD
But yeah, HOT!

Lisa Michelle said...

Oh my goodness, it's freaky how much you were able to look like him!

Hollymc said...

SEXY VAMPIRE PLEASE!

alexandra said...

Wow! Wow! Wow! Could you do the MJ Thriller zombie? Love you more

Maria said...

kandee you are awesome! i'm totally addicted to your videos! i'm not really sure what all happened on twitter, but remember that people who hate others, hate themselves the most. keep the vidoes coming and don't let anyone try to put your light out! the world needs more people like you!

Nicole said...

I vote for the sexy vampire! great work as always!

Rebekah said...

=)u really go for the aaaaa factor =)

tayest.1987 said...

I love it!!! I vote for marie antoinette

Alessandra said...

Kandee you are incredible!! You have the same vulnerable expression in your eyes which makes me wanna hug you and Edward at the same time hahaha AWESOME..
I even watched the final scene of Edward Scissorhands today on youtube and I was crying because its such a wonderful story and I love it so much.
Thank you

Alessandra said...

I forgot to say that I would love to see Marie Antoinette

Bridget said...

AMAZING job Kandee!!!

VANESSA said...

wow you are A-MA-ZING.

BlueSilver said...

absolutely one of the BEST! FLAWLESS!! great job sweety!! :))

Katrina said...

W O W !!!!!!!!! YOU ARE A M A Z I N G !!! This look in incredible!

Alejandra said...

SNOW WHITE!!!!!!!!!!!!

lohgf said...
This comment has been removed by the author.
sherribruce13 said...

Love this!
I vote for a sexy/scary vampire next please!!!

lohgf said...

Girl you're the best. I really love your style and your videos. I'm your fan. By the way, my name is Thalyta and i'm from Brazil. \o/ Kisses

ivyivy12 said...

Kandee! Can U please tell me the music that u used at minute 12:15 to 12:16. I have ask in a few videos and bobody has respond. Please can u tell me?? Oh Thanks for your videos they are my therapy of the day and I have done my makeup and i feel as wonderfull like u say in your video. Thank u for be who u r and sharing it with us. Ps. love your blogs

obsessive.makeup.addict said...

i agree vampire is a good next costume, but how bout marilyn monroe or audrey hepburn. Two classic beauties

Michelle said...

So awesome!! Not only are you truly talented, you've got to be the sweetest person on YouTube! I've even got my husband watching your videos LOL And he says, "Oh cool, another Kandee video!"

So I've got 2 votes here, my husband for the sexy vampire(of course!) and my vote for Marie Antoinette!!

Oh and I loved that you busted out some LA Looks hair gel! I haven't seen that stuff since high school, like Dep gel! LOL

Have a great day Kandee!!

Samantha said...

This is so cool! You look like the real edward haha! And my vote is definitely for Marie Antoinette as I'm going to be her this halloween and a make up tutorial would be really really helpful :)

Crystal Rae said...

You have like the perfect bone structure for this one, its amazingly crazy how you match it up so well. You are a fantastic artist!

Kyndal<3 said...

Oh my gosh. I love your videos and everything so much that I was moved to write a blog about you! Haha! I hope that isn't too weird. I feel like I have known you my whole life or something! I even see things when I'm shopping around and I'm like OMG Kandee would so wear this! hahaha.

Speaking of, I was on CharlotteRusse.com and they have this cute Gold and Turquoise ring! It's only 3 dollars! Check it out!

http://www.charlotterusse.com/product/index.jsp?productId=3776718

Do you read ever single one of your comments?

carrieislost said...

Holy freaking crap.
Edward Scissorhands is my favorite movie of all time and you just...did that PERFECTLY.
You are amazing!

HerLiminality said...

This is so amazing! It would be cool if you did some more female versions of male characters! Like Jack Sparrow, or Willy wonka (;

Bonne said...

Best video yet.

Kim said...

Totally Marie all the way!! But wait, did I just read Oompa Loompa Wig......Yayyyyyy! Can't wait for that one!! Love you, you little encourager you!! Have a great and wondrous weekend!

lorissa said...

oh kandee, this is my absolute favourite look of yours :D.. but damn! your looks are getting better and better as we go along!!
you're Such a great inspiration to me and no doubt many others out there.

love and blessings to you!

-lorissa

p.s. i vote marie antoinette for your next look!

MiKaren said...

Hi kandee,

My boyfriend and I LOVED this otu of all of your costume videos!! I get him to watch your videos with me from time to time. =)I'd like to see your take on a vampire or even Elvira. That'd be awesome!

Jenneca said...

That is SO awesome! I just found your blog the other day..and holy cow, girl..talk about talent! Thanks so much for sharing this with us!

Also, how about Elphaba (the wicked witch!) from the musical Wicked? :) She's SUPER green but yet manages to be very pretty and must have some sort of contouring on her face I can't figure out..haha

Gandhali said...

haha i first saw johnny depp's picture and i thought it was you, lol, i thought omg she's done such a perfect job!!! :D :D :D

ahhhhh that's funny.

Ginger said...

MARIE!!! Her make up would be more colorful!!

Robyn said...

Wow, that looks great!
I'm actually being Edward Scissorhands for Halloween this year!


www.unraveltheturtle.blogspot.com

Beautiful Spaz said...

Miss Kandee - all I can say is WOW.

Your costume makeup series is just phenomenal and I cannot believe how much your end products end up resembling the original.

You are AMAZING and a true talent. You have totally found your calling!

All the best to an amazing artist!

- Candice

Kana said...

o.m.g. LOVE IT!!! :D

AmberG said...

This is AWESOME!!!!! Thanks Kandee this is really great. LOVE Johnny Depp and LOVE Edward Scissorhands.

Tonje said...

I love Johnny Depp! U know he is big here in Norway to :p haha
Love your videos!







www.tonjeanita.blogg.no

Glitterr said...

You are AMAZING!! im totally voting again for a female version jack sparrow..you are so good at these!

Jackie said...

I adore you! And I vote for Marie Antoinette next.

ChuChulainn said...

You did an amazing job on this!!! I'm going to be a Killer Bee this year - half cute honey bee and half killer vampire - to make my complete costume. So I vote for that :^)

t. marie said...

My God..you are talented!

Anna said...

Vampire plz!

Also: totally dug the voiceover. Getting fancy. ;)

Amy Prather said...

SNOW WHITE PLEASE!

Ohwellmaybenot... said...

This is so amazing! You rock! :)

halfback7 said...

Oh my gosh Kandee! you totally nailed this look! Awesome!

Linda said...

OMG! U are so talented! U totally look like his twin! You did a GREAT Job on this. Keep it up! I enjoy looking at your creations!

Jazmin Heart said...

Yr so talented.
You should totally do a pin up zombie!! please! please!

sarad4 said...

now you're ready for your hot date! hahahaha. this looks badass, you make an adorable edward scissorhands.

Righteous said...

Awesome! Great job!!

Margaux Brooke said...

This is incredible! You look exactly like him, bravo!

Margaux Brooke said...
This comment has been removed by the author.
whitney said...

KANDEE!! this is my favorite thing ever!!! you're fabulous. can i shrink you down to Barbie size and carry you with me in my purse everywhere i go? please?? <3.

Tialuv said...

God your amazing!!!

Tialuv said...

God your amazing!!!

Anna said...

This is the coolest thing ever. Love love love. I totally agree that Edward Scissorhands appeals to the vulnerable and honest parts of people that are often kept hidden inside, and that is why he is so compelling.

feedback said...

Dear kandee johnson,

I contact you by comment because I didn’t find any other way to do it.

I would like to introduce to you Mperience (www.mperience.com), a web
platform on which you can share in a brand new way movies, tv-series,
music, art, and books. It also allows you to blend videos of artistic content with your own words, simply creating short stories called Memes
that you can spread to a wide audience by a simple click.

As you can see, we have many themes in common with your blog and we
would like to publish on Mperience some of your articles.
Actually we already inserted your post [Edward Scissorhands!!!!] on our page dedicated
to [Edward Scissorhands] (http://www.mperience.com/view/Edward_Scissorhands)
We’ll appreciate if you’ll put on your blog the Mperience’s reference,
just copying and pasting a html code that I’ll give you in a second
moment...

I hope that we could keep in touch and collaborate also in the future.
So, if you are interested, please don’t hesitate to contact me for further
information, questions or suggestions.

Andrea Salvi
Communication Manager
andrea.salvi@mperience.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...